Veelgestelde vragen

Verzorging

Dit hangt er vanaf hoeveel onderhoud je aan de boom uitvoert. Snoei je de boom ieder jaar dan blijft hij in proportie.

Elke fruitboom en fruitplant heeft een beetje liefde en aandacht nodig. De behoeften van elke boom en plant zijn verschillend. Bij de product informatie staat beschreven wat de boom of plant nodig heeft. Voor extra informatie kun je onze blogs raadplegen.

Om de optimale verzorging aan jouw boom te geven raden we aan een kijkje te nemen bij onze verzorgingsproducten.

Winterhard betekent dat de fruitboom of plant bestand is tegen de vorst in Nederland. De boom zal na de winterperiode in de lente weer verder groeien. De mate van winterhardheid verschilt per boom en plant. Op onze website wordt aangegeven of de boom of plant winterhard is met een sneeuwvlok icoontje.

Dat kan zeker! In ons assortiment hebben we veel bomen en planten die perfect zijn voor in een kleinere tuin of op een balkon. Denk bijvoorbeeld aan de appelboom malus domestica ‘Red Sensation’ of de groene kruisbessenplant, Ribes uva-crispa ‘Hinnonmäki Grun’.

Plant de planten in een mooie terraspot en geef hem een mooi plekje.

De boom kan maximaal een week in de verpakking blijven. Wij zorgen er voor dat de boom voor verzending voldoende water krijgt.

Bestellen

Je kan de boom bestellen en direct via iDeal of PayPal betalen. De prijzen zijn altijd inclusief BTW.

Nee, je betaalt maar één keer verzendkosten, voor NL is dat € 7,86. Is de waarde van de bomen meer dan € 60,- dan hoef je geen verzendkosten te betalen.

Geen probleem, ook dit is mogelijk neem even contact met ons op via de mail of het contactformulier op de website om dit te regelen.

De fruitboom is een natuurproduct en ziet er elk seizoen anders uit wanneer je hem ontvangt. Bij elke fruitboom op onze site staat beschreven hoe de boom er per seizoen uitziet.

Wij hebben een kaartje die we aan de boom kunnen hangen. Geef ons bij bestelling in het veld ’Bestelnotities’ door wat er op het kaartje mag komen te staan.

Op zoek naar een origineel en duurzaam cadeau voor jouw medewerkers en relaties? Wij verzorgen dit graag voor jou. Je kan ons een lijst aanleveren met verjaardagen en persoonlijke gegevens. Wij zorgen er voor dat de jarige/betreffende persoon op zijn verjaardag een fruitboom ontvangt. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Verzenden

​​​Wij verpakken de boom in een verzenddoos op maat. Hierin zit de boom stevig verpakt en krijgt hij voldoende water voor verzending. PostNL bezorgt jouw boom thuis op uw werk of als cadeau op een gewenste locatie. Je ontvangt van ons een track&trace code om de bestelling te volgen.

Wij verzenden op maandag, woensdag en vrijdag. Voor 10.00 uur besteld op één van deze dagen, is dezelfde dag nog verstuurd! Jouw boom komt vers van het veld van de kwekerij.

Ja dat kan! Nadat je een fruitplant- of boom hebt gekozen kun je in het bestelproces een bezorgmoment bepalen.

Je kan jouw bestelling op afspraak in Boskoop afhalen. Geef in het vak ‘opmerkingen’ bij jouw bestelling aan wanneer je langs wilt komen. Dan zorgen wij dat jouw bestelling klaarstaat.

Retouren

Geen probleem, stuur ons een e-mail met de annulering en wij maken het in orde. Vermeld in de e-mail het bestelnummer en de wijziging/annulering.

Dit is mogelijk. Je hebt het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van de fruitboom de bestelling te retourneren. Voorwaarde is wel dat de boom in dezelfde status bij ons aan komt. Stuur ons een e-mail met de reden van annulering om de overeenkomst ter herroepen. De kosten voor terug sturen van de boom zijn voor jouw rekening.

Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je anders hebt ingestemd. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.